Norway 2010/2011

Klar for avreise. Dette har jeg ventet på i 1 og 1/2 år

Først flyr jeg til Finnland Så flyr jeg videre til Hong Kong Deretter går turen til Cairns Før jeg flyr til 'my final destination' SYDNEY!! HHAHAHA; jeg tuller med bildene, hvis du ser under få...

klar for sol og sommer

Jeg driver og sammenligner tempraturen i Cairns og Sydney. Det viser seg at jeg reiser på et veldig godt tidspunkt for det er nå temperaturen begynner å stige så det passer bra å være der fra start...

syk sang, syk video

06.sep.2011

Startet dagen med å høre på morgennyhetene klokken 9, på radion. Da sa de at det var en mann som hadde festet sprengstoff til seg og truet med å sprenge seg selv i luften. Han holdt et barn som gis...

Jeg har alt for mange "bling-bling"

Herregud, jeg kan jo ikke ha med meg alle disse smykkene så jeg får nok plukke ut de minste og mest "plaine" smykkene - kanskje jeg tar med meg noen fest smykker, men det blir ikke mange. Det er jo...

En sykt harry bil

Sjekk ut denne bilen. Citroen har designet noe de kaller en high-tech og komfortabel bil, Citroen Tubik er navnet. De sier at den er bedre enn en taxi og en limo.., det kan godt være, men du blir n...

Den store "pakke og rydde sammen alt du har" dagen...

Orker ikke mer............

Letters to Juliet

Amanda Seyfried og Christopher Egan spiller utrolig, også er han jo så kjekk. En drømmefilm og hvis noen i verden har opplevd slik kjærlighet så er de heldige. Du kan se filmen her.

En tur til Son

Pappa hentet meg hos Stine kl 1pm. Vi dro utover mot Son for å se på visninger og spise lunsj. Dett blir nok min siste tur til Son og min siste kjøretur med pappa. Det var veldig koselig. Vi så pa...

Avskjedfest for både Hibak og Stine på samme kveld

I går var jeg invitert i avskjedsmiddagen til Hibak. Det var sånn ca 35 andre som også kom så vi hadde fått plass i 3.etg på Peppes i Karl Johan. Jeg kjente Lindis og Helen fra før og noen andre fr...

Avskjed med min søte Gina :)

I dag møtte jeg Gina på Røa. Vi drakk te og snakket om alt mulig rart. Hun reiser til Bali på mandag for å studere. Jeg kommer til å savne hun kjempe mye så vi ble enige om å sende kort til hverand...

03.sep.2011

"Do you come from a land down under?Where women glow and men plunder?Can't you hear, can't you hear the thunder?You better run, you better take cover."Buying bread from a man in BrusselsHe was six ...

Jeg gleder meg som en liten unge på julaften

Det er offisielt en uke til jeg reiser nå. Jeg klarer omtrent ikke å sove om kveldene. Denne uken har jeg hatt den samme drømmen om og om igjen, huff. Den går slik; Jeg er på flyplassen i Hong Kong...

jeg dør på meg.. BI-studenter altså

one week

Jeg er 19 år, woop

Jeg hadde ikke forventet å få noen gaver til bursdag siden pappa har kjøpt masse nytt treningstøy til meg og gitt meg penger, mamma har kjøpt alle skoleklærne og skoene til meg og jeg har fått peng...

kalkunbiff med kryddersmør

Denne oppskriften har jeg funnet på matprat.no. Jeg har hatt lyst til å lage den en god stund nå og i går fikk jeg sjansjen min. Engelansjentene mine kom på middag. Stine hjalp meg med forbredelsen...

buenos días

I dag skal jeg ha jentene over på middag, jackuzi, shisha og slumberparty. Det blir så koselig. Nå skal jeg snart kjøre en tur å handle inn det jeg trenger til middagen, venter bare på svar fra Sti...

Aussie inspiration

en phet sang og litt news

OK, David har laget tidenes sang. Ola viste meg sangen i går, men jeg var ganske skeptisk i starten for jeg følte den ikke helt, men nå har jeg ikke klart å skifte sang, den har stått på repeat sid...

En liten bursdagsfeiring

I dag har jeg vært med Lindis og Ola, det var koselig for jeg har ikke sett dem på lenge! Etterpå feiret jeg bursdagen min med Pappa, Farmor, Farfar og Oldemor. Det var hyggelig, vi spiste kaker og...

minner varer livet ut

Jeg trodde aldri jeg skulle bli så godt kjent med engelandsjentene mine, men det har altså skjedd og nå er jeg så trist fordi jeg må forlate dem om to uker. Vi har gjort så mye morsomt sammen og ha...

14 days left

Ray-Ban og valg

I dag når jeg gikk i byen tok jeg meg tid til å gå innom valgbodene i Karl-Johan. Jeg skal jo stemme ved mitt første valg i år så det er viktig at jeg gjør litt research. Den turen hjalp meg mye og...

Dagen i går

I går dro pappa og jeg ned til byen for å spise middag og spille biljard. Vi spiste på Egon før vi gikk mot Buddah Biljard, men de åpnet ikke før seks og klokken var 17:30 så pappa handlet litt tre...

Catch me if you can

Denne filmen blir aldri gammel. Kan se den om og om igjen. Leonardo er nok den fineste mannen på denne planeten!

some inspiration on a rainy day

Spa, macaroner og business klær

I dag hadde mamma bestilt time på Vestkantbadet for oss begge. Vi fikk gavekort til jul så vi synets det var på tide å bruke det. Mamma bestilte massajse, mens jeg prøvde noe nytt. Det heter "Honni...

Alt for mye penger

Nå har jeg satt opp en liste over alt jeg har brukt og kommer til å bruke penger på under første termin. Det er mye penger brukt allerede og enda mer som gjennstår. Hadde jeg brukt lånekasse pengen...

Haha, er det kødd?

Her skal jeg bade når jeg kommer til Cairns, ser det ikke fint ut?

lånekassen, endelig!!!!

Jeg har ventet på gjeldsbrevet mitt i 100 år nå, neida ikke 100 år, men kanskje type 2 uker. Det har vært så mye tull med lånekassen, først og fremst så oppfordrer de utenlandsstudenter til å signe...

The Terminal

Steven Spielberg har laget en genial film om en mann som verken kan dra tilbake til landet sitt ellerfår visumet sitt akseptert så han kan besøke N.Y. Han blir derfor boende på JFK flyplassen hvor ...

My scrapbook is finally done

Mange sider med gode minner dette altså!! Ååå, denne boken er "my precious" og den skal eksistere så lenge jeg eksisterer. Det er så mange gode minner i den bla fra Bournemouth, London, Paris, B...

God tur Ida :) :) :)

I går møtte jeg Tina og Ida i byen. Vi spiste middag på Friday's og spilte biljard på Buddah - for siste gang på kjeeempe lenge. Det var så koselig og vi snakket om alt mulig rart. Nå har jeg vært...

Nytt fra Abercrombie & Fitch

Håper jeg finner noen butikker i Sydney som selger A&F. Sist jeg sjekket leste jeg på et forum at hvis du er så heldig å finne A&F klær i Ausssie er de trolig fake og importert fra ...

Da har jeg booket hotell i Cairns!!

Det ble ikke det første hotellet jeg så på fordi det var fullbooket, men jeg fant et annet som ligger 5 minutter unna. Det heter Shangri-la Marina Hotel og det ligger i havnen. Hotellet har nydelig...

Hoteller i Cairns

Hei og god morgen. Nå har jeg sendt en del meldinger med en som jobber for ICMS. Hun hjelper meg å finne ut hvor jeg skal bo, de to nettene jeg er i Cairns alene. Hun ga meg noen navn på backpacke...

so much to do with only 25 days left

Herregud, nå sitter jeg her med en liste over hva jeg skal gjøre før jeg reiser. Det virker som det er lite, men jeg vet med meg selv at det kommer til å ta lang tid. Jeg må ringe hit og dit, signe...

hahahhaha

Jeg har en oversett-knapp på venstre side av bloggen.Fordi jeg kjeder med valgte jeg at hele bloggen skulle oversettes til engelsk... Legg merke til, "Is that asshole?" og "Fytti damn". Ho...

Når katten er borte danser musene på bordet

Dagen etter at jeg hadde kommet hjem fra England var jeg sykt sliten og det eneste jeg gjorde var å sove. Plutselig fikk jeg en tekstmelding fra pappa, som satt oppe i stuen. Meldingen innehold et ...

Klar for Bournemouth tur med de kuleste jentene i hele verden!!!!!

Nå er jeg snart ferdigpakket. Jeg føler at jeg har tatt med meg alt for mye, men jeg håper jeg har litt ekstra kilo igjen så jeg kan shoppe i England.

Her er Ida og meg som synger karaoke på Trompeten. Vi sang "Poison" av Alice Cooper.

dagen i dag

Har sovet nesten hele dagen, var kjempe sliten da jeg kom hjem fra jobb i går og ble enda mer sliten etter et par timer så jeg sov som en stein. I dag har jeg laget budget for Bmouth turen og tenkt...

vamos a la playa a mi me gusta bailar. El ritmo de la noche sounds of fiesta

Reise, reise, reise, reise, reise, reise, reise, reise, reise, reise

Fredag kveld

I går kom Ida til meg mellom 21 og 22. Vi vorset her før vi dro ut. Vi hadde ikke lyst til å pynte oss så veldig så vi gikk med lave sko og skjorter. Vi tenkte at siden vi hadde det sykt fett på tr...

Ja, jeg er digg og ja, jeg skal ut på byen for å sjekke gutter og ja, jeg vet at jeg kommer til å ha alle guttene etter meg

haha, jeg skal ut med Ida i kveld. Gleder meg veldig!!!!!!

Jersey Shore: Italy gets smushed

Haha, starter dagen med første episode av sesong 4, Jersey Shore. Ahh, som jeg har ventet på denne sesongen, tror den blir noe av det villeste. Etter episoden skal jeg på jobb. Du kan se første ep...

04.08.2011

Nå har jeg tatt brasiliansk, handlet alovera, sol-olje og mascara og jeg har skrevet pakkeliste for england. Jeg har bestilt resten av bildene mine som jeg trenger for å fullføre scrapbooken min, f...

You're trying to rob, steal, take my love, well fuck you

Det går mot vår i Manly og det ser sykt digg ut. Skolen min ligger på toppen av åsen, kan du se den?  Nå er jeg klar for waxing, auuuch. Sneiks!

En herlig dag med herlige personer

I dag møtte jeg Ida, Helen, Stine og Tina på Oslo S. Vi kjøpte med oss noe snacks og tok bussen ut til Ulvøya. Der badet og solte vi oss i noen timer. Det var kjempe koselig å høre på historier fra...

bytur på en mandag ekke feil

Jaja, her ser du hvordan Trompeten så ut når vi kom.. ikkje bråå, men etter en stund kom det en stor gjeng fra Garden inn og noen gotiske mennesker, haha. Det var en bra kveld fra og med vi...

Klar for en tur i byen med de kuleste jentene

Nå skal jeg møte Stine og Ida i byen, gleder meg for det er så koselig å være med dem!

kose dagen

Hei. I går hadde jeg en helt super dag. Jeg hadde fri så jeg startet dagen med å ligge ute i hagen å sole meg, mens jeg leste DetNye. Senere dro jeg over til mamma sin tante for å spise middag og ...

summertime

jobba jobba mer jobba mer

I dag prøvde vi ut noen tatoveringer på jobben, det viste seg at de var av veldig dårlig kvalitet, men det var søte!  Nå ser jeg på Han og Henne, eller som den heter på engels...

Helgen min består av én dag

Nå gjør jeg meg klar for en åtte timers lang arbeidsdag, på en lørdag. Dette blir grufult og i tillegg er det fint vær ute.. Etter det så er jeg sikker kjempe sliten så jeg orker nok ikke gjøre sto...

Season of the witch

Jeg så nettopp denne filmen. Ikke at jeg fulgte så nøye med siden jeg gjorde ferdig scrap-booken min samtidig, men det jeg så var veldig bra. Handlingen skjer i middelalderen hvor de jakter på heks...

tre filmer på en dag

btw: dette innlegget er gammelt, jeg hadde glemt å poste det..

Gjett hvem som ikke klarte å stå opp klokken 8:00 for å gjøre yoga...

Det var meg. Jeg gikk glipp av mesteparten av det fine været også. Jeg tror jeg rakk å ligge i solen i 2 timer ca før skyene kom, men det var veldig deilig å ligge litt ute. Jeg tror jeg pusher meg...

"action is character"

Starter kveldens innlegg med et fint sitat. At handling er karakter er så sant, for tenk hvis ingen mennesker gjorde noen handlinger, da ville ingen av oss hatt personlighet, altså karakter. Fint s...

Terasseblogging

Nå må jeg bytte noen greier jeg kjøpte i går, skal gå helt ned også helt opp igjen. Med deilig musikk på øret gjør det meg ingen ting på en dag som denne!

An Education

Jeg har nettopp sett på en helt fantastisk film, An Education heter den og hovedrollene spilles av Carey Mulligan, Peter Sarsgaard og Alfred Molina. Og selvfølgelig den kjekkeste av dem alle, Domin...

tjuesjette og tjuesyvende juli to tusen og elleve

I går møtte jeg Ida og Stine på Storo i 2-tiden. Vi spiste en deilig lunsj på Jordberpikene i 3.etg før vi soset litt rundt på senteret og ventet på at treningstimen vår på Sats skulle starte. Vi t...

Mitt lille land

1 MINUTT STILLHET KLOKKEN 12:00

I dag skal vi ha et minutt stillett for de som ble drept under bombe-eksplosoneni Oslo og under massakeren på Utøya. Jeg håper alle respekterer dette og heller ikke er aktive på internett. Det er v...

24.07.2011

Stine og jeg møttes utenfor domkirken klokken 11 for å vise vår støtte for alle som trenger det. Blomsterhavet er til å miste pusten av, det er helt nydelig og det viser hvor mye vi mennesk...

Jeg våknet opp og så at 17 var blitt til 84

Jeg la meg til å sove da jeg hørte at Anders Behring Breivik satt i avhør, jeg klarte ikke å legge meg før det var avklart at det var han. Da jeg la meg til å sove var tallet over omkommede og skad...

Dette er uvirkelig - jeg sender varme tanker til alle!!

I dag rundt klokken 15:30 begynte hele Oslo City og riste. Jeg jobber på en av butikkene som ligger i 3.etasje og over butikken er det ikke annet enn glasstak... Jeg stod inne på lageret da det skj...

herregud, artige.no tar virkelig tiden fra deg

Nå har jeg sittet i 30 minutter å gått gjennom bilder, men jeg føler at jeg kun har sittet her i 10 minutter. Jeg har hatt mye glede ut av det fordet, jeg har så tørr humor. Check it out, disse er ...

"Kan en fisk tørste?"

Jeg er såå stolt fordi jeg klarte å fullføre joggerunden min. Jeg startet å jogge igjen, etter en lang pause, på tirsdag. Jeg fant en ganske kort løype med litt variert terreng. På tirsdag klarte j...

So we burst into colours, colours and carousels

Dagen i dag har gått sakte. Jeg har jobbet åtte timer og det har vært utrolig varmt. Når jeg var ferdig på jobb brukte jeg en halvtime inne på H&M og kjøpte meg diverse klær som en militær shorts, ...

songzaa

Musikkvideoen til Calvin Harris sin Feel so close er nå lansert, den er herlig, akkurat som Calvin!!  Ellers .. just chillin'

solaa mii

I dag har jeg vært på joggetur i solen, det var kjempe deilig, men også veldig tungt. Jeg har jo ikke vært særlig aktiv de siste ukene både pga operasjoen og fordi jeg er slapp, men nå er det nye t...

DTF

åki, jeg har ikke så mye å si om min dag.. Men har dere hørt om 17-åringen som drepte foreldrene sine fordi han ikke fikk lov til å ha en fest? Herrregud,http://www.dagbladet.no/2011/07/19/nyheter...

my visa has been approved

whoho, det tok ca 5 timer for min visumsøknad å bli godkjent, hurra, nå kan jeg reise inn og ut av Australia så mye jeg ønsker i 3 år. Hvis du skal søke om visum så anbefaler jeg denne siden på det...

LETTER OF ACCEPTANCE

For et par minutter siden fikk jeg en epost hvor det stod at jeg er akseptert til ICMS i Sydney. Det betyr at jeg endelig kan søke visum. Det jeg ikke visste var at et studentvisum i Australia kost...

det regner en deel

Gruer meg til jeg skal på jobb for da må jeg gå ut i dette ufyslige været. Krysser fingrene for at det har gitt seg. Nå skal jeg kose med en episode av "Poirot".

en tur i regnværet

Jeg lånte bilen til mor i helgen så jeg leverte den til henne på Thorsov, så gikk jeg hjem. Det var kjempe deilig, selv om det begynte å regne, jeg var kliss våt når jeg kom hjem, men jeg føte meg ...

Larkollen

På lørdag morning kjørte jeg ut til Larkollen for å være sammen med L. Det var kjempe koselig og avslappende, man blir så rolig av å være ute på landet. Det var strålende sol på lørdag så vi lå på ...

litt på sparket

Nå snart skal jeg kjøre ut på Larkollen for å tilbringe kvelden sammen med Lindis. Det blir koselig, og det ser ut som det blir fint hver, hvertfall i dag, så da blir det kanskje noe soling og badi...

just another rainy day

Jeg startet dagen med en epiode av Poirot. Jeg elsker British Crime, spesielt Poirot og Midsomer Murders. Selv om det er det jeg velger å kalle "sakte" krim så er det utrolig spennende hvis du klar...

Agurk-blogging

Jeg merker at jeg skriver en del unødvendige blogginnlegg om dagen, men det er fordi det ikke skjer så mye i hverdagen. Men nå har det endelig skjedd noe: I dag fikk jeg vite at jeg kunne søke lån...

kiss me, kiss me say that you miss me

Eat, Pray and Love

God kveld i stugu. Nå har jeg kommet hjem fra Line, det var veldig koselig. Vi spiste tacos og så på "eat, pray and love", men jeg orket ikke se den ferdig var så trøtt, haha. På veien hjem så jeg...

Det er middagstid

Jeg skal over til Line for å spise Taco med hun, Cathrine og Lindis. Det blir koselig å se andre mennesker, siden jeg har vært utrolig usosial fordi jeg har vært sykemeldt etter operasjonen.

soft kitty, warm kitty

Jeg elsker dyr og jeg skulle ønske jeg hadde en katt eller en hund, de er så kosete. Denne katten heter Beauty og er naboen sin, hun kommer veldig ofte innom hagen min og hilser på meg. Hun er så s...

i'm just a bird that's already flown away

Middelhavskylling med pasta //2 porsjoner

Ingredienser 2stkkyllingfilet litt salt og pepper 2ssflytende margarintil steking 1 ½ssrevetparmesan 4stkgrønne oliven 1tshakketfrisk oregano Basilikum- og tomatsaus: 1stkløki båter ...

high-fashion shops i Manly

Jeg surfet litt på nettet da jeg kom over en liste over alle high-fashion butikkene som finnes på Manly. Cara Boutique for Roberto Cavalli, Versace, Missoni, Surreal Boutique for Lisa Ho, Zimmerma...

rainy sunday

I dag har jeg slappet av hele dagen. Selv om jeg føler meg mye bedre vil jeg ikke gjøre noe forhastet. Nå har jeg en uke til som jeg skal være sykemeldt og jeg har på følelsen av at det kommer til ...

summertime and the living is easy

ny singel

Calvin Harris er en fantastisk artist, men han har begynt å lage en smule kjedelige sanger. Slik som denne. Favorittsangene mine av Calvin er; "Not Alone", "Born in the 80's" og "Bounce".

Mere film

I kveld har jeg klart å spise mat. Mamma kjøpte takeaway fra TikaTika å Storo og tok med hjem. Jeg klarte verken å spise kylling eller reker, men jeg kalrte å spise ris og salat og det var jaggu go...

Dag 6 og 7: tiden flyr

Nå har det gått en uke og om en uke så er jeg ikke sykemeldt lenger. Neste uke blir litt mer spennend for da skal jeg se på Harry Potter og jeg skal muligens delta på et Harry-Potter maraton med mi...

"The last song" og "Bridesmaids"

"The Last Song" var en vidunderlig film. Utrolig romantisk og følelsesladd. Jeg anbefaler alle å se den, selv om sikkert alle har sett den, det er bare jeg som er treg.. Denne filmen har offisielt ...

Dag 6: Strezz.. den værste natten og dagen hittil

Hei og hopp. I natt sov jeg så dårlig. Selv om jeg sov til langt på formiddagen var jeg veldig trøtt og klar for å sove klokken 00:00. Jeg tok to smertestillende så jeg skulle sove godt, men det g...

Hjelp meg med å vinne

Hjelp meg med å vinne, stem på min kjole her! Hjelp meg med å vinne, stem på min kjole her!

Er litt usikker på hva jeg synes om 3OH!3 sin nye låt

Ina Charlott

19, Oslo

Jeg lever livets glade dager på Manly Beach, North Sydney, hvor jeg studerer Bachelor of Business Administration with Events Management. Jeg prøver å oppleve så mye som mulig på mine tre år down under og deler gladelig mine opplevelser med deg!