august 2011

Jeg er 19 år, woop

Jeg hadde ikke forventet å få noen gaver til bursdag siden pappa har kjøpt masse nytt treningstøy til meg og gitt meg penger, mamma har kjøpt alle skoleklærne og skoene til meg og jeg har fått peng...

kalkunbiff med kryddersmør

Denne oppskriften har jeg funnet på matprat.no. Jeg har hatt lyst til å lage den en god stund nå og i går fikk jeg sjansjen min. Engelansjentene mine kom på middag. Stine hjalp meg med forbredelsen...

buenos días

I dag skal jeg ha jentene over på middag, jackuzi, shisha og slumberparty. Det blir så koselig. Nå skal jeg snart kjøre en tur å handle inn det jeg trenger til middagen, venter bare på svar fra Sti...

Aussie inspiration

en phet sang og litt news

OK, David har laget tidenes sang. Ola viste meg sangen i går, men jeg var ganske skeptisk i starten for jeg følte den ikke helt, men nå har jeg ikke klart å skifte sang, den har stått på repeat sid...

En liten bursdagsfeiring

I dag har jeg vært med Lindis og Ola, det var koselig for jeg har ikke sett dem på lenge! Etterpå feiret jeg bursdagen min med Pappa, Farmor, Farfar og Oldemor. Det var hyggelig, vi spiste kaker og...

minner varer livet ut

Jeg trodde aldri jeg skulle bli så godt kjent med engelandsjentene mine, men det har altså skjedd og nå er jeg så trist fordi jeg må forlate dem om to uker. Vi har gjort så mye morsomt sammen og ha...

14 days left

Ray-Ban og valg

I dag når jeg gikk i byen tok jeg meg tid til å gå innom valgbodene i Karl-Johan. Jeg skal jo stemme ved mitt første valg i år så det er viktig at jeg gjør litt research. Den turen hjalp meg mye og...

Dagen i går

I går dro pappa og jeg ned til byen for å spise middag og spille biljard. Vi spiste på Egon før vi gikk mot Buddah Biljard, men de åpnet ikke før seks og klokken var 17:30 så pappa handlet litt tre...

Catch me if you can

Denne filmen blir aldri gammel. Kan se den om og om igjen. Leonardo er nok den fineste mannen på denne planeten!

Port Douglas

Port Douglas er en liten by like i nærheten av Cairns. I denne byen er det en helt vidunderlig strand som jeg virkelig vil sole meg på en gang. Når jeg skal til Cairns har jeg 6-7 adventure tours j...

some inspiration on a rainy day

Spa, macaroner og business klær

I dag hadde mamma bestilt time på Vestkantbadet for oss begge. Vi fikk gavekort til jul så vi synets det var på tide å bruke det. Mamma bestilte massajse, mens jeg prøvde noe nytt. Det heter "Honni...

Love it, avicii forever

Alt for mye penger

Nå har jeg satt opp en liste over alt jeg har brukt og kommer til å bruke penger på under første termin. Det er mye penger brukt allerede og enda mer som gjennstår. Hadde jeg brukt lånekasse pengen...

Haha, er det kødd?

Her skal jeg bade når jeg kommer til Cairns, ser det ikke fint ut?

lånekassen, endelig!!!!

Jeg har ventet på gjeldsbrevet mitt i 100 år nå, neida ikke 100 år, men kanskje type 2 uker. Det har vært så mye tull med lånekassen, først og fremst så oppfordrer de utenlandsstudenter til å signe...

The Terminal

Steven Spielberg har laget en genial film om en mann som verken kan dra tilbake til landet sitt ellerfår visumet sitt akseptert så han kan besøke N.Y. Han blir derfor boende på JFK flyplassen hvor ...

My scrapbook is finally done

Mange sider med gode minner dette altså!! Ååå, denne boken er "my precious" og den skal eksistere så lenge jeg eksisterer. Det er så mange gode minner i den bla fra Bournemouth, London, Paris, B...

God tur Ida :) :) :)

I går møtte jeg Tina og Ida i byen. Vi spiste middag på Friday's og spilte biljard på Buddah - for siste gang på kjeeempe lenge. Det var så koselig og vi snakket om alt mulig rart. Nå har jeg vært...

Har du noen gode tips til hva man burde oppleve i Cairns?

Med drøye 21 dager igjen før avreise til Cairns, merker jeg at reisefeberen begynner så smått å kjennes. Jeg fikk nettopp en epost av en veileder fra ICMS hvor det stod hva opplegget var for de for...

Nytt fra Abercrombie & Fitch

Håper jeg finner noen butikker i Sydney som selger A&F. Sist jeg sjekket leste jeg på et forum at hvis du er så heldig å finne A&F klær i Ausssie er de trolig fake og importert fra ...

Da har jeg booket hotell i Cairns!!

Det ble ikke det første hotellet jeg så på fordi det var fullbooket, men jeg fant et annet som ligger 5 minutter unna. Det heter Shangri-la Marina Hotel og det ligger i havnen. Hotellet har nydelig...

Hoteller i Cairns

Hei og god morgen. Nå har jeg sendt en del meldinger med en som jobber for ICMS. Hun hjelper meg å finne ut hvor jeg skal bo, de to nettene jeg er i Cairns alene. Hun ga meg noen navn på backpacke...

so much to do with only 25 days left

Herregud, nå sitter jeg her med en liste over hva jeg skal gjøre før jeg reiser. Det virker som det er lite, men jeg vet med meg selv at det kommer til å ta lang tid. Jeg må ringe hit og dit, signe...

hahahhaha

Jeg har en oversett-knapp på venstre side av bloggen.Fordi jeg kjeder med valgte jeg at hele bloggen skulle oversettes til engelsk... Legg merke til, "Is that asshole?" og "Fytti damn". Ho...

Når katten er borte danser musene på bordet

Dagen etter at jeg hadde kommet hjem fra England var jeg sykt sliten og det eneste jeg gjorde var å sove. Plutselig fikk jeg en tekstmelding fra pappa, som satt oppe i stuen. Meldingen innehold et ...

Bournemouth forever in my heart

Vi ankom Bournemouth på mandag ettermiddag og vi begynte å fikse oss med en gang, så dro vi ut og hadde en kjempe bra kveld på Lava & Ignite, som er en av de beste nattklubbene i Bournemouth. På t...

Klar for Bournemouth tur med de kuleste jentene i hele verden!!!!!

Nå er jeg snart ferdigpakket. Jeg føler at jeg har tatt med meg alt for mye, men jeg håper jeg har litt ekstra kilo igjen så jeg kan shoppe i England.

Her er Ida og meg som synger karaoke på Trompeten. Vi sang "Poison" av Alice Cooper.

dagen i dag

Har sovet nesten hele dagen, var kjempe sliten da jeg kom hjem fra jobb i går og ble enda mer sliten etter et par timer så jeg sov som en stein. I dag har jeg laget budget for Bmouth turen og tenkt...

vamos a la playa a mi me gusta bailar. El ritmo de la noche sounds of fiesta

Reise, reise, reise, reise, reise, reise, reise, reise, reise, reise

Fredag kveld

I går kom Ida til meg mellom 21 og 22. Vi vorset her før vi dro ut. Vi hadde ikke lyst til å pynte oss så veldig så vi gikk med lave sko og skjorter. Vi tenkte at siden vi hadde det sykt fett på tr...

Ja, jeg er digg og ja, jeg skal ut på byen for å sjekke gutter og ja, jeg vet at jeg kommer til å ha alle guttene etter meg

haha, jeg skal ut med Ida i kveld. Gleder meg veldig!!!!!!

Jersey Shore: Italy gets smushed

Haha, starter dagen med første episode av sesong 4, Jersey Shore. Ahh, som jeg har ventet på denne sesongen, tror den blir noe av det villeste. Etter episoden skal jeg på jobb. Du kan se første ep...

04.08.2011

Nå har jeg tatt brasiliansk, handlet alovera, sol-olje og mascara og jeg har skrevet pakkeliste for england. Jeg har bestilt resten av bildene mine som jeg trenger for å fullføre scrapbooken min, f...

You're trying to rob, steal, take my love, well fuck you

Det går mot vår i Manly og det ser sykt digg ut. Skolen min ligger på toppen av åsen, kan du se den?  Nå er jeg klar for waxing, auuuch. Sneiks!

En herlig dag med herlige personer

I dag møtte jeg Ida, Helen, Stine og Tina på Oslo S. Vi kjøpte med oss noe snacks og tok bussen ut til Ulvøya. Der badet og solte vi oss i noen timer. Det var kjempe koselig å høre på historier fra...

bytur på en mandag ekke feil

Jaja, her ser du hvordan Trompeten så ut når vi kom.. ikkje bråå, men etter en stund kom det en stor gjeng fra Garden inn og noen gotiske mennesker, haha. Det var en bra kveld fra og med vi...

Klar for en tur i byen med de kuleste jentene

Nå skal jeg møte Stine og Ida i byen, gleder meg for det er så koselig å være med dem!

kose dagen

Hei. I går hadde jeg en helt super dag. Jeg hadde fri så jeg startet dagen med å ligge ute i hagen å sole meg, mens jeg leste DetNye. Senere dro jeg over til mamma sin tante for å spise middag og ...
Ina Charlott

19, Oslo

Jeg lever livets glade dager på Manly Beach, North Sydney, hvor jeg studerer Bachelor of Business Administration with Events Management. Jeg prøver å oppleve så mye som mulig på mine tre år down under og deler gladelig mine opplevelser med deg!